OM OSS
Vi är en liten och familjär klubb som även är huvudklubb för Tezuka Group Scandinavia.

Vårt fokus är att alla ska känna sig välkomna till gemenskapen. Oavsett om du har som mål att tävla i Kyokushin eller kommer till oss för att få motionen och utveckla dig själv, har du hittat rätt.

Våra instruktörer jobbar hårt för att alla ska kunna utvecklas utifrån sina förutsättningar, oberoende av på vilken nivå du befinner dig.

Under barnträningen läggs mycket fokus på att barnen ska lyssna och lära men samtidigt vill vi att träningen ska bli ett roligt inslag med många skratt.

Sosai Oyama, grundaren av Kyokushin, lär en gång ha sagt (översatt till engelska): "The Martial way starts with one thousand days and is mastered after ten thousand days of traning". Vi har alla bestämt oss för att påbörja den resan och i sann Kyokushinanda så ger vi inte upp i vår strävan efter "den yttersta/ultimata sanningen", ni är välkomna att följa med!

Vi arbetar för en trygg idrottsmiljö där alla ska känna sig välkomna, mer information finns på Riksidrottsförbundets hemsida

Här finns mer info från Svenska Karateförbundet gällande krav på registerutdrag för den som har uppdrag med direkt och regelbunden kontakt med barn.

Varför Kyokushin?
Kyokushin är fullkontaktskarate, den hårdaste formen.
Det krävs fokus, disciplin och stark vilja för att kunna träna bra och bli en duktig Karateka. Du kommer utveckla din styrka, smidighet och snabbhet på ett väl balanserat sätt.

Målet med träningen är dock inte enbart att bli starkare fysiskt, utan även att bli starkare mentalt och förstå vikten av att respektera andra såväl som dig själv och den person du är.

BARNTRÄNING

Kyokushin främjar bland annat
  • barnens förmåga att fokusera och lyssna
  • att stärka barnens självförtroende och lära dem respektera andra